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Transitions In Menu and Map(When Start New Game)

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**
Rep:
Level 84
Transitions in the Menu and Map
By: Rafidelis

About the script:


This script creates transitions in each Scene of the game, and he fully customized, you can define scene in which they act transition, which will be used to image, which will be its duration and opacity.
Put that image in the Transitions (Create this folder) with the name of Transition1:



   
Instructions:

Paste above the main, if you are using a script that changes some scene, paste below it.

Script

Spoiler for "Portuguese Version":
Code: [Select]
=begin
|===============================================================================
|
|    TRANSITIONS IN MENU |
| Por: Rafidelis |
|   | www.ReinoRpg.com|   |
|   | Rafa_fidelis@hotmail.com|   |
|===============================================================================
|
|   SOBRE O SCRIPT:   |
|===============================================================================
|
|    ESTE SCRIPT CRIA TRANSIÇÕES NAS SCENES DO MENU,DEIXANDO O JOGO   |
|    COM UM TOQUE BEM MAIS BONITO E "PROFISSA".   |
|    E ELE TAMBEM CRIA UM TRANSIÇÃO QUANDO VOCÊ INICIA O JOGO |
|    DEIXANDO BEM LEGAL,ABAIXO VOCÊ PODE ESCOLHER EM QUAIS JANELAS    |
|    DO MENU DESEJA TER TRANSIÇÕES,E ESCOLHER A OPACIDADE,E A DURAÇÃO |
|    DE CADA TRANSIÇÃO.   |
|    E TAMBEM DEVE DEFINIR QUAL SERA O NOME DA TRANSIÇÃO QUE VOCÊ IRA |
|    USAR EM CADA JANELA,PARA SEU JOGO NÃO FICAR COM TAMANHO MUITO    |
|    GRANDE RECOMENDO USAR A MESMA TRANSIÇÃO EM TODAS AS JANELAS,MAS AI  |
|    É VOCÊ QUE DECIDE^^ |
|===============================================================================
|
=end
module Rafidelis
  module Rafidelis_Transitions
# Pasta onde deve estar as transições(Você deve digitar da seguinte maneira:("Graphics/NOMEPASTAS/"
PASTA_TRANSITIONS  = "Graphics/Transitions/"
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES DO MENU
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# true para exibir transição no menu,false para não exibir
TRANSITION_MENU = true 
# Nome da transição do menu
NAME_TRANSITION_MENU = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_MENU = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_MENU = 50

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_ITEM
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de item,false para não exibir
TRANSITION_ITEM = true
# Nome da transição da janela de itens
NAME_TRANSITION_ITEM = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_ITEM = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_ITEM = 50

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_SKILL
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de habilidades,false para não exibir
TRANSITION_SKILL = true
# Nome da transição da janela de habilidades
NAME_TRANSITION_SKILL = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_SKILL = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_SKILL = 50


#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_EQUIP
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de equipamentos,false para não exibir
TRANSITION_EQUIP = true
# Nome da transição da janela de equipamentos
NAME_TRANSITION_EQUIP = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_EQUIP = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_EQUIP = 50


#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_STATUS
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de status,false para não exibir
TRANSITION_STATUS = true
# Nome da transição da janela de status
NAME_TRANSITION_STATUS = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_STATUS = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_STATUS = 50

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_FILE
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de save\load,false para não exibir
TRANSITION_FILE = true
# Nome da transição da janela de save\load
NAME_TRANSITION_FILE = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_FILE = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_FILE = 50

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_END
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de end,false para não exibir
TRANSITION_END= true
# Nome da transição da janela de fim(opção sair no menu)
NAME_TRANSITION_END = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_END = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_END = 50

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_MAP
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela do mapa,false para não exibir
TRANSITION_MAP= true
# Nome da transição da janela de mapa(quando você sair do menu,ou quando iniciar o jogo ela sera mostrada)
NAME_TRANSITION_MAP = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_MAP = 0
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_MAP = 50

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   OPÇÕES SCENE_TITLE
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

# true para exibir transição na tela de Titulo,false para não exibir
TRANSITION_TITLE= true
# Nome da transição da janela de tituça(quando você selecionar a opção Tela de Titulo na opção sair do menu,ou quando iniciar o jogo ela sera mostrada)
NAME_TRANSITION_TITLE = 'Transition1'
# Quanto maior o numero maior a opacidade,quanto menor,a opacidade sera menor
OPACITY_TRANSITION_TITLE = 250
# Duração da transição,quanto maior o numero mais a transição demorara
DURAÇÂO_TRANSITION_TITLE = 50
  end
end
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#   FIM DAS OPÇÕES
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

class Scene_Menu < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_menu start
  def start
rafis_start_menu
if TRANSITION_MENU
  pasta_trans_menu = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_MENU}"

  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_MENU,pasta_trans_menu,OPACITY_TRANSITION_MENU)   
end
  end
end

class Scene_Item < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_item start
  def start
rafis_start_item
if TRANSITION_ITEM
  pasta_trans_item = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_ITEM}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_ITEM,pasta_trans_item,OPACITY_TRANSITION_ITEM)   
end
  end
end

class Scene_Skill < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_skill start
  def start
rafis_start_skill
if TRANSITION_SKILL
  pasta_trans_skill = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_SKILL}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_SKILL,pasta_trans_skill,OPACITY_TRANSITION_SKILL)   
end
  end
end

class Scene_Equip < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_equip start
  def start
rafis_start_equip   
if TRANSITION_EQUIP
  pasta_trans_equip = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_EQUIP}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_EQUIP, pasta_trans_equip,OPACITY_TRANSITION_EQUIP)   
end
  end
end

class Scene_Status < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_status start
  def start
rafis_start_status
if TRANSITION_STATUS
  pasta_trans_status = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_STATUS}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_STATUS,pasta_trans_status,OPACITY_TRANSITION_STATUS)   
end
  end
end

class Scene_File < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_file start
  def start
rafis_start_file 
if TRANSITION_FILE
  pasta_trans_file = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_FILE}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_FILE,pasta_trans_file,OPACITY_TRANSITION_FILE)   
end
  end
end

class Scene_End < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_end start
  def start
rafis_start_end
if TRANSITION_END
  pasta_trans_end = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_END}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_END,pasta_trans_end,OPACITY_TRANSITION_END)   
end
  end
end

class Scene_Map < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_map start
  def start
rafis_start_map
if TRANSITION_MAP
  pasta_trans_map = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_MAP}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_MAP,pasta_trans_map,OPACITY_TRANSITION_MAP)   
end
  end
end

class Scene_Title < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_title start
  def start
rafis_start_title
if TRANSITION_TITLE
  pasta_trans_title = PASTA_TRANSITIONS + "#{NAME_TRANSITION_TITLE}"
  Graphics.freeze
  Graphics.transition(DURAÇÂO_TRANSITION_TITLE,pasta_trans_title,OPACITY_TRANSITION_TITLE)   
end
  end
end

#===============================================================================
|
# FIM DO SCRIPT   |
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
# Visite www.ReinoRpg.com para encontrar mais scripts,de PMVX e RMXP |
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
Spoiler for "English Translation":
Code: [Select]
=begin
|===============================================================================
| Scene Transitions (Original Name: TRANSITIONS IN MENU)
| Author: Rafidelis
| www.ReinoRpg.com
| Rafa_fidelis@hotmail.com
|===============================================================================
| Translation by Arrow-1
|===============================================================================

|===============================================================================
|CONFIGURATION INSTRUCTIONS:
|
|First, copy the text starting from line 16 and ending at line 26, exactly, and
|insert (paste) it below line 75.
|===============================================================================

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# NAME
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# Set this variable to 'true' to display the transition.
TRANSITION_NAME = true 
# Set the transition graphic.
FILE_TRANSITION_NAME = 'Transition1'
# Set the opacity of the transition.
OPACITY_TRANSITION_NAME = 0
# Set the transition time.
DURATION_TRANSITION_NAME = 50

|===============================================================================
| Replace "NAME" each time it appears with a word that relates to the scene you
| want to add a transition to. For example, if you were adding a transition to
| scene_menu, you might change "NAME" to "MENU". After that, configure the block
| as needed.
|
| Now, copy the text starting from line 38 and ending at 53, and paste it below
| line 95.
|===============================================================================

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# MENU
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
class Scene_Name < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_name start
  def start
rafis_start_name
if TRANSITION_NAME
  transition_file_name = TRANSITIONS_FOLDER + "#{FILE_TRANSITION_NAME}"

  Graphics.transition(DURATION_TRANSITION_NAME,transition_file_name,
    OPACITY_TRANSITION_NAME)   
end
  end
end

|===============================================================================
| SKIPPING "Scene_Name", replace "NAME" and "name" with the uppercase and
| lowercase forms of the word you selected before. (You should do this six times
| in total.)
|
| Lastly, replace "Scene_Name" with the name of the scene you're adding the
| transition to. If you're adding the transition to a custom script, then look
| inside of that script for the scene's name.
|
| Once you have completed all of these steps, you are finished.
|===============================================================================
=end

module Rafidelis
  module Rafidelis_Transitions

#===============================================================================   
# Set the filepath for the "Transitions folder.
#===============================================================================

TRANSITIONS_FOLDER  = "Graphics/Transitions/"

#===============================================================================
# Transition configuration starts here.
#=============================================================================== 

#(Paste your configurations here. You can delete this comment line.)

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# MENU
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# Set this variable to 'true' to display the transition.
TRANSITION_MENU = true 
# Set the transition graphic.
FILE_TRANSITION_MENU = 'Transition1'
# Set the opacity of the transition.
OPACITY_TRANSITION_MENU = 0
# Set the transition time.
DURATION_TRANSITION_MENU = 50
 
#===============================================================================
# Transition configuration ends.
#===============================================================================

  end
end

#===============================================================================
# Scene classes start here.
#===============================================================================

#(Paste your scene classes here. You can delete this comment line.)

#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
# MENU
#"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
class Scene_Menu < Scene_Base
  include Rafidelis::Rafidelis_Transitions
  alias rafis_start_menu start
  def start
rafis_start_menu
if TRANSITION_MENU
  transition_file_menu = TRANSITIONS_FOLDER + "#{FILE_TRANSITION_MENU}"

  Graphics.transition(DURATION_TRANSITION_MENU,transition_file_menu,
    OPACITY_TRANSITION_MENU)   
end
  end
end

#===============================================================================
# End of script.
#===============================================================================
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# Visit www.ReinoRpg.com for more of Rafidelis' scripts, for RMVX and RMXP.
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# Visit www.rmrk.com for a wealth of scripts, resources and tutorials, for all
# versions of RPG Maker. (Game Maker as well!)
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Credits

   
Rafidelis|ReinoRpg.com
Original Link: http://www.reinorpg.com/index.php?topic=4562.0

EDIT: Rafidelis, I translated this script for personal ease of use when I implemented it into my project, and I thought it would make sense to share it here. If you wish for me to take the translation down, just tell me. Additionally, if you'd like to use my translation elsewhere, then by all means feel free!
« Last Edit: February 26, 2010, 02:07:51 PM by Arrow-1 »

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Rep:
Level 96
2011 Most Missed Member2010 Zero To Hero
Update: I added an English translation of the script, including detailed configuration instructions., as well as how to add and remove scenes from the script.